Despre spiritul de la Vatican


Despre spiritul de la Vatican

Da, am vizitat Vaticanul! A fost uimitor, pentru faptul ca ma aflam chiar acolo, la Vatican, in primul rand. In al doilea rand, cred ca nu ii este dat oricarui muritor sa ajunga acolo, decat ” cui ii este dat”. Treaba asta, vine ca si cu Ierusalimul si cu Mormantul Sfant:”numai cui ii este dat , ajunge acolo”, sa se inchine si sa sarute urmele pasilor lui Iisus.

Prima senzatie pe care am avut-o cand am intrat in Vatican, a fost de imensitate, opulenta, sfintenie si catolicism. Implicit, cu chestia cu catolicismul, vine si senzatia de universalitate, mai ales, ca eram inconjurata de toate natiile pamantului, care vorbeau in tot atatea limbi.

Da, Vaticanul este imens, maiestuos, opulent,plin de statui si opere marete ai celor mai mari sculptori si pictori din toate timpurile, precum Leonardo da Vinci si Michelangelo, care a pictat Capela Sixtina. Cand esti acolo,in Vatican, te copleseste imensitatea catedralei, valoarea patrimoniului mondial a Vaticanului,  faptul ca esti in locul unde se afla insusi Papa si nu in ultimul rand, valoarea spirituala a lui, in momentul in care ramai fara cuvinte la atata opulenta , arta si solemnitate. Nu iti ramane decat sa traiesti si sa privesti in tacere,cu ochii plini de recunostinta, ca ai ajuns in unul din centrele principale ale crestinismului din intreaga lume. Nu in ultimul rand, trairile sunt pe masura maretiei pe care o vezi: m-am simtit ca la  A DOUA INVIERE avand un moment de pierdere in afara timpului, in care m-am cufundat in imensitatea simbolurilor crestinismului.

A fost unic si m-am simtit binecuvantata de Dumnezeu.Totul era poleit cu aur, statuile somptuoase, erau imense si albe:erau statuile sfintilor din Vechiul Testament,prooroci, printre care Moise si alti profeti. Nu m-am simtit vrednica sa ajung la Vatican, dar nici nevrednica. Am primit -o ca pe un dar din mana divinitatii si m-am inchinat ca o crestin ortodoxa, intr-un templu al crestinismului, vechi de cand lumea si in care exista toata cultura crestinismului de la inceput, pana in ziua de azi.  A fost o revelatie unica si m-am simtit parte din spiritul  crestin, universal. Insusi pamantul Romei, e plin cu sangele martirilor,crestini, de pe vremurile indepartate, ale martirajelor de pe vremea imparatilor romani. Asa ca, va spun cu mana pe inima, ca am vizitat un loc, care vibreaza si musteste de crestinism. Acolo, te simti  crestin, te simti mai aproape de Dumnezeu si ii vezi si maretia Sa, in locul in care au calcat sfinti, martiri, cele mai mari personalitati ale lumii, Papii si in care este concentrat CRESTINISMUL,la el acasa.

 

Lasă un răspuns

