Incurcate sunt caile Domnului!


Cand am avut 18 ani,mi-am petrecut 3 luni din viata mea, la manastirea Agapia, la niste maicute. Ma dusesem sa tatonez terenul.Viata manastirii ma atragea si mi se parea foarte frumoasa si eu  eram plina de elan mare! Ajunsa acolo, o maica m-a sfatuit sa ma duc la maica Elipidia, care era maica vesmantara a manastirii. Si tin-te bine , ce probe am trecut,in timpul asta de 3 luni! Am fost cu camionul de maici la lucratul pamantului, am fost la slujbe,in creierii noptii, le ascultam pe maici si in casa,la treburile de zi cu zi. In casa mea erau 3 maici, toate cu caractere diferite,maica Elipidia, care era cea mai batoasa si era pe functie, la biserica principala a manastirii, ca vesmantara, maica Agapia, care era de vre-o 60 de ani si era ca o sfarleaza,muncind in vesmantaria manastirii si maica Andreea, care se ocupa in principal, cu a canta la strana.Era o minunatie sa stai cu ele, mai ales pentru ca erau toate caractere diferite si toate comandau pe teritoriul lor. Cand ma apostrofa maica Elipidia, incepea si maica Agapia si apoi la randul ei ,maica Andreea. Era o minunatie de viata, sa traiesti cu 3 femei care nu prea aratau compasiune, ci cel mai mult, militarie. Asta  a fost.Viata de manastire are farmecul ei, atunci cand ai toate calitatile ca sa rezisti ispitelor si sa faci fata militariei,data jos din podul manastirii, acolo unde stau cuminti,sfintii lui Grigorescu. Mi-a placut peisajul foarte mult, de aceea m-am retras tocmai acolo, la Agapia:muntii inalti, aerul taios si rarefiat,liniste si multa rugaciune. In acest peisaj isi face loc Sarsaila si pune ispite intre maici, stiut fiind ca spiritului feminin ii sare aschia imediat si  este plin de gelozii-mai ales cand stau doua ,trei femei la un loc!

O sa ma intrebati: si cu ce te-ai ales din aceasta intamplare? si atunci o sa va raspund: am ramas cu experienta de viata, cu niste amintiri frumoase,dintr-o primavara frumoasa, cand mijeau ghioceii prin zapada muntilor ;cu multa caldura in suflet si prietenie, pentru maicile de acolo, mai ales ca maica Elipidia si maica Agapia au murit  de vre-o 10 ani,ramanand in viata doar maica Andreea, care acum este foarte batrana si din pacate,paralizata la pat. M-am ales cu niste sfaturi de viata minunate si cu 3 luni de „armata”, care privind-o prin ochii de acum, era intr-adevar foarte dura. Oricum, nu era de stat!

Dar vorba scriitorului, care si-a odihnit pasii si pe la manastirea Agapia,incurcate sunt caile Domnului!

Lasă un răspuns

