M-am intalnit cu un model de viata

Am lucrat la o batrana ca ingrijitoare,in Italia. Batrana avea 93 de ani dar arata de 50 si avea o pofta de viata teribila.  O luna  cat am lucrat la ea ca badanta,am avut numeroase iesiri in orasul Alba, de langa Torino. Cand se facea mai amiaza,pe la patru, ieseam la o terasa in piata Savona, in centrul orasului italian,cu arhitectura veche. O data plateam eu, o data ea. Si pentru ca sotul meu era liber in perioada aceea, ne intalneam cu el si cu signiora Maria, caci asa o chema , cu caruciorul, caci nu putea sa mearga mult pe distante mari. Sra Maria, nu avea un rid pe fata ,la venerabila varsta de 93 de ani, tot timpul coafata si vopsita blond si cum il vedea pe sotul meu, care spunea ea – este un barbat frumos- o apucau chicotelile, ca si cum era la prima intalnire de la 15 ani. Si dupa iesirile de la terasele din centrul orasului, ne opream direct la Bingo, caci era mare pasionata de jocul de noroc, Bingo. Pe saptamana cheltuia pe biletele de la Bingo, cam 100 de euro. Adica pe Bingo se ducea toata pensia ei. Acolo, avea prietenii ei, cu care se intalnea sra Maria si se distra de minune! Nu mai zic de ifosele ” de doamna” pe care le avea , cand nu castiga biletul si expresia era una italiana:”Ma!” adica: ce o mai fi si cu biletul asta!

In fiecare seara se dadea si masa la Bingo si eu aveam parte de  o masa italiana copioasa, oferita de sra Maria. Ce sa zic? Mediu placut, atmosfera  selecta si lume foarte pasionata de Bingo. Cam asa se desfasurau serile la signiora Maria, la munca. Ajungeam la ora 9 acolo si plecam la 12 noaptea. Pentru ea , era  distractia si viata adevarata, de care nu a avut parte in tinerete.

Signiora Maria mai era pasionata si de jocul de carti. Cand stateam seara acasa, jucam carti ore in sir, ceasul ajungand pe la 11 -12 seara. Deci era si foarte rezistenta, caci se culca tarziu in noapte.

Mi-a parut bine ca am cunoscut-o pe sra Maria, o femeie deosebita, care mi-a dat o mare lectie de viata: si anume ca la orice varsta exista tinerete,dispozitie buna si  chicoteli, care o faceau sa para mai mult  de varsta  adolescentei decat de venerabilul 100 de ani. Cred ca in interiorul ei, asa se si simtea  cu noi: o adolescenta!

PS: La trei luni, vesnic tanara sra Maria a murit de batranete, dar a trait ultimele luni din viata ei, cu multa distractie si cu o pofta de viata incredibila!

Lasă un răspuns

