Lupta inegala pentru supravietuirea in fata bolii

Pe cand am fost internata intr-un spital, m- am intalnit cu o luptatoare, ceea ce m-a facut sa- mi pun multe intrebari in legatura cu viata si dramatismul vietii de toate zilele. Respectiva femeie era infirmiera la spital si suferise de cancer la gat. Sansa ei a fost operatia la un doctor universitar din Iasi si astfel si-a salvat viata. Femeia arata foarte slaba, cu umerii adusi de la radiatiile pe care le- a facut in timpul bolii.Venea in salonul cu paciente si ii placea sa stea de vorba si sa isi spuna oful si drama prin care trecuse. A spus ca are doi copii si ca i- a zis sotului ei: barbate, eu dupa radioterapie, arat asa( era deformata cu umerii foarte adusi in fata,semn care imi arata ca femeia aceasta s- luptat cu moartea, care a deformat-o!)daca ma mai vrei asa, eu asta sunt!  Am ramas inmarmurita de tragicul situatiei si ca in orice caz ,de cazulpe care l- am avut si eu in familie ,de cancer, si groaza  acestei boli, care l- a macinat pe tatal meu, care a si murit, dupa un an de chinuri  de nedescris. Am trait alaturi de familia mea,fiecare zi de dureri  si de chin, a celui ce a fost tatal meu si l- am vazut stingandu-se, fara ca doctorii sa ii mai poata face ceva.Asta s-a intamplat in perioada adolescentei,cand  ne- a murit tatal cel drag.Acelasi sentiment il am de cate ori vad un om bolnav de cancer, care a trecut prin chimioterapie si anume , ca duce o lupta pe ultima suta de metri, inegala si nedreapta si ca poate nu va mai apuca sa vada sfarsitul anului.Ca viata pentru cei ce au cancer, se numara in zile care se vor sfarsi nu intr-o perioada prea indepartata si ca ei inceraca din rasputeri sa se impace cu asta, dar  ce impacare poate fi intre viata si moarte?

Absurdul din viata il intalnim la tot pasul si de multe ori ne intrebam de ce el, de ce ea? Cu ce au gresit in fata divinitatii?De ce este viata atat de in zadar si de ce este atat de nedreapta?Raspunsul la aceste intrebari, nu il vom primi vre- o data, este ca o cutie a Pandorei, care odata deschisa, trebuie sa platesti cu viata .

Un gând despre „Lupta inegala pentru supravietuirea in fata bolii

  1. Ce-i drept, astfel de „intalniri” ne fac, de fiecare data, sa realizam cat de fragil poate fi echilibrul, cat de important este sa ne bucuram de noi insine si unii de altii si cat de norocosi putem fi. La fel, intalnirea mea cu un asemenea luptator m-a impresionat pana la lacrimi. Mi-a fost rusine, chiar, pe undeva, pentru ca un om bolnav de cancer emana mai mult optimism si pofta de viata decat un altul sanatos tun!

    Apreciază

Lasă un răspuns

