Borcanele de castraveti in otet si de zacusca


Odata cu toamna si cu umplerea pietelor de zarzavagii si de producatori in agricultura,m-am trezit pusa in situatia sa- mi pun prima oara in viata mea,muraturi pentru iarna.Nu de alta, dar pana acum imi facea aprovizionarea, draga de mama.Pusa fata in fata cu situatia cu pricina, am purces in piata si mi- am achizitionat cateva kilograme de castraveti,din aia mai mici si mi i-am pus in otet, dupa o reteta olteneasca,caci imi place tot ce este strain si nou in domeniul bucatariei,chiar daca sunt moldoveanca get beget. Am gustat niste muraturi de la soacra sorumii,adica niste castraveti in otet,care au o dulceata si o savoare pur olteneasca ,cei mai buni,degustati panaacum!Asa ca, va dau reteta mai jos:

-4kg de castraveti mai mici

-mustar boabe, un plic

-piper boabe

-doi catei usturoi,taiati in jumatate dupa ce au fost curatati

Se sterlizeaza borcanele in apa fierbinte si se pun castravetii asezati pe verticala,se pune apa in borcan, 2linguri otet,2linguri zahar, o lingura sare.Se pune morcov,taiati rondele sau in forma de stea, pentru a le da un aspect estetic si deosebit,cu care o sa impresionati orice musafir al unei mese festive.

Puneti capacul si infiletati foarte strans si apoi depozitati in camara.

Gata si castravetii in otet! de acum poate sa vina si iarna!

Lasă un răspuns

