Biroul meu, mancator de energie

La mine in dormitor, se afla si biroul meu. A venit in vizita,pe la mine, o prietena din Brasov si cand a intrat in dormitor, a ramas „paf”: aerul conditionat mergea in voia cea buna, leptopul in priza, veioza de birou in priza, gadgeturi diverse comutate la electricitate. Si a exclamat , luand o mina cat se poate de serioasa:”Ionela, dar este prea de tot! Cred ca consumi o tona de curent, cu toate astea bagate in priza! Am uitat sa va spun , ca Irina, prietena mea, mi-a prezentat un certificat de performanta energetica,caci si ea a trecut prin aceeasi situatie si s-a ars de mai multe ori,la plata facturii.

Astfel,mi-am facut si eu rost de un site, www.avizez.ro, unde am gasit o modalitate prin care mi-am redus tot consumul energetic din biroul meu si implicit din casa . Cu aceasta ocazie , am aflat si eu ce este un pret audit energetic, adica un document care atesta tot consumul energetic din casa. Auditorii,pot da informatii cu privire la planurile imobilului cu precizarea orientarii cardinale,numarul de utilizatori, informatii privind materialele din care este realizata casa, precum si consumul de apa calda si consumurile de energie pentru incalzirea imobilului.

Irina mi-a mai spus ca isi construieste o casa noua si are nevoie neaparat de un certificat energetic, prin care auditorii, ii evalueaza consumul din  casa si  ii inspecteaza instalatiile energetice, dupa care, ii elibereaza certificatul , care dupa o atenta evaluare -si a documentatiei casei-,primeste o nota  si indicatori numerici care arata performanta energetica a locuintei. Toate bune zic! dar fata, parca te-ai fi mutat direct in Germania cu tehnologia! nimic nu ai lasat sa treaca pe langa tine, din punct de vedere tehnologic! Iar ea, cu un aer triumfator, mi-a raspuns: „Bineinteles, doar nu degeaba este unchiul meu  auditor energetic!” Asa mi-am explicat eu, de ce era Irina asa pusa la punct cu consumul de energie si a lasat-o masca, ca eu nu aveam in apartamentul meu  nimic din toate astea. Basca, mai si consumam o tona de curent pe toata aparatura, de zici ca era biroul meu, birou de finante si plati!

Astfel, i-am promis Irinei ca o sa iau si eu contact cu unchiul ei, spre a-mi imbunatati sistemul energetic din locuinta mea si spre a nu mai plati ditamai caruta de bani la lumina! Ea amuzata, mi-a spus ca asa e cand nu ai un unchi care sa lucreze la o firma de energie si care sa te puna la punct cu toate hatisurile problemei consumului de energie!

Acest  articol este scris pentru concursul Superblog2015.

Un gând despre „Biroul meu, mancator de energie

Lasă un răspuns

