O excursie de vis, in Tara Sfanta!


Intr-una din zile, uitandu-ma pe internet, am dat de un site www.starbt.ro, unde m-am gandit sa imprumut cu cardul de cumparaturi, suma de 5000 de euro fara dobanda, pentru a-mi realiza visul vietii mele,  acela de a merge intr-o excursie de vis. Destinatia-Ierusalim!

Zis si facut! Mi-am achizitionat cardul de credit si am dobandit suma in rate fara dobanda -pe care l -am gasit pe situl http://www.starbt.ro/despre-star/ -cu care m-am dus pusca, la o agentie de turism. Data de plecare in Israel, 20 septembrie. Mai erau trei zile, in care mi-am facut bagajele: mi-am pus la purtator bocanci pentru  pelerinajul care avea sa-l fac, trei perechi de blugi, basma pentru intrarea in biserica, una bucata aparat foto si video, cu care avea sa imortalizez, momentele minunate de pe meleagurile sfinte.

Pe data de 20, dupa doua ore de mers cu avionul, am ajuns in Israel, Tara sfanta. Aici s-a nascut Iisus, aici si-a desfasurat activitatea si aici a patimit, pentru intreaga omenire. Aici au trait patriarhul Avraam si Moise. Aici s-au nascut cele trei mari religii monoteiste ale lumii:crestinismul,religia mozaica si islamismul. Aici este leaganul si pamantul Fagaduintei,unde  au trait cei mai mari  profeti ai lumii si aici este poporul ales de Dumnezeu, pentru misiunea de mantuire a lumii.

Am ajuns pe Via Dolorosa, unde Iisus si-a purtat crucea grea, pentru mantuirea lumii. Dupa Via Dolorosa, am pasit in Biserica Invierii, unde se afla Mormantul sfant, acolo unde Iisus a fost inmormantat. Se zice ca este cel mai sfant loc din lume. Acolo, m-au cuprins emotii nebanuite si lacrimile mi se prelingeau pe fata, rugandu-ma pentru iertarea pacatelor mele si pentru sanatatea mea si a familiei mele. Nu se poate descrie in cuvinte, harul si fiorul adanc, pe care l-am simtit in acele momente. Dumnezeu era acolo! Ma astepta de ani de zile, sa vin si sa ma inchin Lui, in aceste locuri sfinte! Senzatia mea, a fost ca L-am gasit, dupa lungi cautari, ca ajunsesem acasa, in Israel!

Apoi am mers la Zidul Plangerii, unde evreii se roaga neincetat si unde m-am rugat si eu cu multa ardoare. Zidul Plangerii era captusit prin toate crapaturile, cu biletele cu rugaciuni, pe care toata lumea care ajunge acolo, le scrie si le pune acolo pentru a le ierta Dumnezeu pacatele.

A treia zi, am ajuns in Gradina Ghetsimani, locul unde Iisus a fost vandut pe 30 de arginti, de Iuda. Aici a trait Iisus Hristos, cele mai cumplite clipe din existenta Sa, fiind cunoscuta in Noul Testament si rugaciunea Lui, din Gradina Ghetsimani, in care se roaga Tatalui ceresc pentru cei alesi de El,ca sa fie Una, cu Tatal ceresc si unde i-au curs sudori de sange, in acele clipe cumplite de durere. In acele momente, m-au cuprins din nou lacrimi de fericire , dar si de durere si de multumire in acelasi timp, ca am calcat pe urmele lui Iisus si ca am vizitat locurile unde s-au desfasurat istoric,evenimentele din Biblie.

In timpul ramas, ieseam la plimbare printre tarabele cu suveniruri, unde se gaseau tot felul de iconite, obiecte de cult, obiecte ornamentale, cruciulite,  cruci mai mari sau mai mici, din bronz, sau argint, facute cu mare arta. Mirul, tamaia si smirma, se gaseau la orice pas- doar eram in Tara Sfanta, nu?

Acolo, nu este o zona prea moderna, ca in Tel Aviv, unde este opusul Ierusalimului si unde este  o zona cosmopolitana si moderna. O alta intamplare amuzanta, s-a intamplat la Marea Moarta, unde am facut o baie, impreuna cu alti turisti si m-am trezit ca plutesc deasupra apei, caci Marea Moarta este cea mai sarata apa din lume si te tine „pluta” deasupra, ca si cum ai fi un balon cu halogen! Am trait sa o vad si pe asta! mi-am zis. Lumea de pe lume era in Iersualim, oameni care au venit sa isi gaseasca poate mantuirea, sau care au venit unii de curiozitate, sau poate unii de divertisment, sau altii care au venit sa il gaseasca pe Iisus. Poate unii au venit sa isi bifeze o excursie, sau altii sa il gaseasca pe Cel ascuns de inima lor, Cel ce s-a rastignit pentru mantuirea noastra!

Acest articol este scris pentru concursul Superblog 2015.ierusalimuntitled

Un comentariu

Lasă un răspuns

