O vacanta inedita!


Stiti care e ADN ul unei calatorii? Buna dispozitie! Asa m-am  gandit sa va scriu un #jurnaldecalatorie si am prins niste circuite turistice si circuite cu avionul, desi m-ar fi tentat sa am o vacanta cu work and travel. Asadar, intr-un tumult de impresii  avute in urma cercetarilor de pe diverse situri de turism, am cautat niste circuite cu avionul si m-am trezit  ca ma hotarasc pentru un circuit in India. Astfel, m-am trezit eu in avionul care ducea spre India, intr-o invalmaseala de extrapregatiri, imbracate cu doruri de pamant indian si de Taj Mahal. Ma si visam printre oamenii cu ochii mari si caprui, care vorbeau acea limba alambicata si permanent nervosi, dar sincer interesati de turistii straini. M-am asigurat mai intai de toate cu vaccinuri puse la punct, impotriva malariei, tetanosului si poliomelitei. Doar mergeam in tara tantarilor cu malarie si maimutelor cu rabie. Dar si in tara in care istoricul religiilor, Eliade a trait o buna perioada si a transpus in scris celebra ” Maytrei”!

Asa ca emotii, patima de calatorii si „bien dettermine”, am plecat, cu gandul sa descopar istoria Indiei, religia, localnicii, bucataria indiana, unica si plina de mirodenii. Am descoperit o lume apropiata de  evul mediu si am trecut peste prejudecati, facandu-mi prieteni localnici,  care m-au ajutat in diverse imprejurari. Am lasat deoparte mentalitatea ingusta de european si de roman si am intrat intr-o lume in care cultura este infinit de frumoasa, jocurile reclama o veselie nativa a localnicilor si am facut conexiuni logice si ilogice, despre aceasta lume noua si fascinanta. Am intrat in templele lor, pline de zeitati, printre care Schiva si mi-am descoperit sarpele Kundalini, care a stat ascuns prea mult timp, in chakrele fiintei mele. Nu m-am intalnit cu nici un guru, dar am participat la sedinte de yoga, la mama lor acasa, inconjurata de  yoghini autentici si de fachiri barbosi si sfinti, in acceptiunea lor. Am purtat „sari-uri” multicolore, din matase fina si am intrat in pielea unei turiste ratacite ,in India, dar extrem de prezenta in tumultul acelei vieti  atat de noua si fascinanta!Anatoli,impresii India

Pentru a ma descurca in India, mi-am achizitionat un telefon local, luat de la un magazin autorizat, nu de la unul de la marginea strazii, caci nu se stie niciodata peste ce dai! Banii au fost  transpusi in rupii si m-am asigurat ca am bancnote de cate 10 rupii, la mine, care sunt mai valorosi decat cei de 100 de rupii, caci nu ai unde sa ii schimbi. Pentru cazare, am avut nevoie de pasaport si viza , caci de multe ori nu au un copiator in dotare si te  raporteaza la politie, ca strain in voiaj. Birocratia acolo, este la ea acasa, deoarece au un sistem atat de bine pus la punct, incat cateodata nu te salveaza nici banii pusi la bataie, incat am zis, asa da! Tara medievala, dar dura, ca sistem!

Ca detaliu inedit, m-am plimbat fericita cu ricsa, prin Bombay, unde traficul este o nebunie si sa circuli cu masina ,este o nebunie si mai mare! Pe multe dintre vehicolele din India, scrie ” Please Horne, ok”. Intre orase, am calatorit cu trenul, care are o viteza de in medie 50 de km la ora. In India, se afla o foarte buna infrastructura  a cailor ferate, mostenite de la englezi. Ciudat mi s-a parut modul cum inclinau putin capul spre lateral, cand vorbeau cu mine! m-am simtit ca in filmele indiene, de la Bollywood: o actrita, pe scena vietii din India, de data asta vie si daca ma ciupeai,  ti-as fi spus  sa ma mai ciupesti o data, asa de siguranta si pentru a ma trezi la realitate! Am vizitat orasul Goa si seara am iesit, intr-un restaurant, numit „Paradise”, unde am fost serviti cu bere in ceainice, deoarece in India alcoolul are un regim special si patronii de locatii trebuie sa plateasca o taxa foarte mare pentru a vinde alcool. Ajunsi in Gokarna, am prins un bungalou, la un pret special de 2 euro si in prima noapte nu am putut sa dormim din cauza zgomotelor de maimute si alte lighioane tropicale, ce veneau din jungla din spatele bungaloului. Dar apoi ne-am obisnuit si a fost ok, in urmatoarele nopti.

Asa ca intr-o luna, cat a fost calatoria, am ajuns si la Taj Mahal, la minunatele palate de la Udaipur si la Poarta Indiei. Am vizitat si Varanassi, care este Meka indienilor, a hindusilor, budistilor si jainistilor. Este cel mai sfant loc, dintre cele Sapte orase sacre, pe  care le are India! Varnassi este” the oldest living city on earth”, un loc, guvernat de reguli ancestrale si in care se practica aceleasi ritualuri de mii de ani. Conform scripturilor hinduse, hindusii isi fac baie, in fiecare dimineata in Ganga, deoarece Ganga s-a revarsat din Paradis,pentru a spala lumea de pacate. Si asta ca sa va redau,doar unul din ritualurile principale ale acestor oameni, cu traditii milenare si care isi traiesc timpul lor istoric, in modul pe care l-au trait si inaintasii lor.

Am tras concluzia ca am fost omul potrivit, la locul potrivit si totusi nu voi rata o vacanta Work and travel, de la CND Turism, care este o firma de turism speciala. Urmatoarea tara pe care o voi vizita va fi SUA, pe care mi-am propus de mult sa o vad si sa o savurez ca pe o savarina delicioasa! Metropola New York, este primitoare  si incapatoare pentru toata lumea! Asa ca: Namaste! si fiti cu ochii pe oferte!

Acest articol este scris pentru concursul Superblog 2015.

Lasă un răspuns

