Dragoste cu iz de trandafiri

Era intr-un ajun de Sfantul Nicolae. Eram in Italia, in Genzano di Roma, intr-un orasel boem, la 15 km de Roma. Locuiam cu sotul meu impreuna cu o familie de romani si eram la inceput de casnicie. Totul avea culoarea si fosnetul  sarbatorilor, ce se apropiau cu mare viteza. Eram fericita! Totul avea culoarea si freamatul fericirii: orasul italian, cu aer de Florenta sau de Napoli, cu biserici din care rasareau statui impunatoare si albe de piatra,sculptate din carierele muntilor italieni. Cand te gandesti la Italia, spui catedrale catolice impunatoare, cu Madonna si fiul sau Jesu. Spui  pizzerii,care iti indulcesc simturile-cu o pizza buna de „italiano verro”-ce scalda strazile inguste de mirosuri de pita cu de toate si pentru toti. Cand spui Italia, spui Venetia, cu gondolele silfidice, care plutesc noptile sub clarul lunii, in care canta trubaduri, ce isi cauta si astazi, marea dragoste.

Intr-o astfel de zi, eram intr-o stare de „un dolce far niente” si ma pliam cu varf si indesat acestei stari, veche de cand Dante era un vesnic amorezat.  Aveam o stare de moleseala gandindu-ma ca poate voi primi si eu un „regallo”, adica un cadou, de la proaspatul meu sot. In ajunul sarbatorii, cum va spuneam, il vad pe sotul meu ca vine cu un splendid buchet de trandafiri si sarutandu-ma, mi l-a dat cu o sfiala atipica, asa cum il cunosc eu dintotdeauna. In acel moment, am avut cea mai frumoasa surpriza si mireasma trandafirilor m-a invaluit ca intr-un vis din care imi doream sa nu ma mai trezesc. Alaturi de buchetul frumos legat cu fundite aurii,din cealalta mana a sotului meu, a aparut un ursulet de plus pufos si simpatic, care parca imi spunea:” Sunt ametistul tau, de acum  inainte si amuleta ta, pretioasa!” Iar alaturi de ursulet, sotul meu Ciprian, mi-a daruit si o cutie cu bomboane Raffaello, care erau bomboanele mele preferate. Am sarit la gatul proaspatului meu sot si am inceput sa valsam pe o muzica ce rasuna doar in urechile noastre, eu intr-o mana cu buchetul de tranadafiri, ce mirosea divin si sotul in mana cu ursuletul de plus: Ursuletule , i-am spus, iti multumesc pentru iubirea ta si pentru buchetul splendid de flori! Esti un romantic incurabil! desi stiam ca sotul meu, face gesturile romantice cu stangacie si este stanjenit, de fiecare extaz al meu, la vederea trandafirilor- iubirile mele dupa sotul meu, bineinteles. Stia ca imi plac trandafirii foarte mult si ca si in ziua nuntii noastre, tot un cos cu trandafiri, suavi si sinceri, cu petalele catifelate si spini ce simbolizeaza din punctul meu de vedere, durerile naturii si ale oamenilor, mi-a placut cel mai mult dintre toate florile. De aceea imi plac aceste flori, ce au doua semnificatii: angelice si dure. Care daca nu esti atenta, iti pot spinteca pielea alba si picura sangele vietii din trupul preaslavit al unei femei iubite de un barbat. Caci, numai o femeie iubita poate primi trandafiri, nu? Si toate stim ca „less is more” , deci nu imi doream nimic mai mult in acel moment. Si mai stiam ca el era sigur ca nu poate da gres cu un asemena cadou.

Ciprian mi-a povestit ca a  cumparat un buchet de trandafiri de pe ” Buchetetrandafiri.ro” si ca a facut comanda on line si astfel, comanda a sosit in aceeasi zi, tocmai de la Bucuresti. Cei de  la ” Buchetetrandafiri.ro” sunt niste profesionisti si au fost foarte prompti, a mai spus sotul meu. Aceasta a fost una din surprizele minunate  pe care mi le-a facut sotul meu, intr-o dupa amiaza de decembrie , in care m-a facut fericita cu un buchet de flori si un sarut, intr-un ajun magic de Sfant Nicolae.

Acest articol a fost scris pentru concursul Superblog 2015.

Lasă un răspuns

