Ca in viata…


Paraduiesti o parte din viata ta, atunci cand ti- e greu si e ca si cum nu ai vrea sa mai traiesti viata, ce ti-a fost data. Clipele ce par sa nu se mai termine, cand ai pe cineva bolnav in familie, atunci cand timpul se comprima, ca in momentul in care esti in  avion si avionul decoleaza si ti se infunda urechile, respiratia se strange intr-un spasm de frica si tu zbori in neant cu avionul si odata cu el, zboara si gandurile tale. Stiti senzatia aceea? E clipa de inconstienta si de mers invers, pe sarma de acrobat! si de cate ori nu am mers in viata pe sarma asta! Este ca atunci cand acrobatiile tale, nu au fost aplaudate de auditoriu si ca atunci cand ai ramas singur, doar tu cu constiinta ta, cu marele neant in jurul tau, cu minute in care inspiri si expiri in spasme de durere si cu goluri de  viata. Tu esti doar  un sac golit de orice bucurie si esti plin, in schimb, de mult vid.

Si la ce iti folosesc orele de studiu, ca viata nu ti-o traieste nimeni in locul tau si nu doare pe nimeni rana, in locul tau si tot ce ai invatat in scoala, nu este nici pe departe ceea ce inveti tu, clipa de clipa in aceasta viata ireversibila si uneori atat de goala. Ideea este ca trebuie sa iti accepti trupul, care uneori iti pare ca nu este al tau, ca trebuie sa convietuiesti cu el o viata si sa ii faci pe plac, ca sa nu se razbune pe tine, cand ti-e lumea mai draga. Uneori cand ma plimb pe strazi, imi pare ca picioarele mele care merg in nestire, nu sunt ale mele si totusi, un corp, ramane un univers intreg, un Tot. Atunci cand mintea mea imi mai joaca feste, atunci ma gandesc ca cel mai greu este sa faci pace cu tine insuti, adica sa faci un fel de intelegere cu mintea ta si sa ii spui: acuma vei gandi asa, pentru ca iti spun eu! acuma vei actiona asa, pentru ca iti dictez eu! cam asa e. Chestia este sa te evaluezi corect, chiar si in domeniul constiintei tale. Fiecare om face pace cu el insusi , daca vrea sa inteleaga lucrurile corect in viata si contextul lui, intelegem fiecare ce vrem prin asta. Este usor sa arunci cu pietre, dar ce este cel mai greu este sa ierti si sa iubesti. Suntem atat de valorosi, pe cat iubim! Asta a spus-o Iisus.

Lasă un răspuns

