Reteta perfecta: april si tablouri celebre!


Salutare  dragi prieteni! Azi am dat ceckin la Muzeul Colectiilor de Arta din Bucuresti, care se afla pe Calea Victoriei, nr.49-53. Acolo mi-am luat hrana pentru suflet si mi-am alinat dorul de pictura-eu am studiat cursuri de pictura si restaurare,la Facultatea de Teologie-si de arta. M-am prezentat la fata locului, impreuna cu sotul meu, Ciprian si am savurat arta vie, care este mesajul acelor pictori din perioada interbelica, pentru posteritate. Suna prea scortos, nu? Atunci o sa va spun , ca nu mi-am dat seama cat imi lipsea pictura si tablourile din viata mea, pana nu am vazut acele tablouri in original. Simfonia de culori,in trepte descrescatoare si crescatoare, ne-a adus un entuziasm amandurora si ne-am simtit ca la un vernisaj de arta, sau ca la un fel de sarbatoare daca vreti! Mi-l si inchipuiam pe Grigorescu cum se plimba printre tablouri si priveste cu un ochi critic si sfredelitor, intretinandu-se cu spectatorii sai. Si nu sunt vorbe goale, caci acolo m-am intalnit cu tablourile lui Grigorescu, Tonitza,Th. Aman, Ioan Andreescu, Ghe. Petrascu dar si cu tablouri de Th. Pallady, Al. Ciucurencu, Iosif Iser, care mi-au placut prin sobrietate si prin tehnica de pictura. Precum si tablouri de Camil Ressu, Francisc Sirato,Dimitrie Ghiata. Tablourile lui N. Grigorescu, m-au impresionat, ca de fiecare data cand le privesc si imi dau o stare de vaga liniste si candoare. Apoi, se afla la muzeu si colectii din perioada interbelica, anume colectiile lui Iosif N. Dona- care mi-au placut prin tehnica pe ulei, care a folosit-o in tablouri,Garabet Avakian si Beatrice si Hrandt Avakian– niste pictori de care nu am mai auzit, dar care m-au impresionat prin paleta de culori vie si tablourile vesele si pline de vivacitate si alegrie. Mai erau colectii de Barbu Slatineanu si Marcu Beza.

pallady-historia.ro

Am vazut pictura, grafica, sculptura si arta decorativa de provenienta occidentala si orientala- aici nu trec mai departe, pana nu va spun ca am vazut un dulap, cu sertarase,provenit din Japonia, care avea pictat pe el, berze ce zburau sau paseau, cu o eleganta fina. Mi-au placut foarte mult picturile lui Th Aman si ale lui Th. Pallady. Am tras concluzia ca sunt niste pictori veritabili si imi imaginam in timp ce vizualizam tablourile, cum stateau ei in fata sevaletului si isi purtau cu maiestrie pensula in vopsele si apoi, pe suprafata de carton, sau panza, pe care se concretiza arta frumosului:un tablou, de o tacere deplina, dar care avea mii de glasuri in tacerea-i! Caci ochii, care sunt poarta sufletului, nu se mai satura sa vada simfoniile de culori! Am privit tablourile indeaproape si oricum, pot sa va zic, ca nu am avut timp sa le  analizez indeajuns, dar, mi-a fost de ajuns sa imi deescatuseze inspiratia pentru mult timp, de acum incolo! Culori in ulei, imbinate, in mii de nuante, care s-au oglindit in retina  mea si apoi, au parcurs cel mai lung drum, pe care il poate parcurge un om: de la minte, la suflet, sau mai bine zis: de la cap, la inima!

Dragi bloggeri, chiar daca de multe ori, articolele mele nu sunt atat de interactive, de data asta, va invit sa imi dati replay si sa imi spuneti intr-un coment, ce pictori preferati si daca va doriti sa mergeti la Muzeul Colectiilor de Arta din Bucuresti? Eu va trimit o bezea si va poup pe suflet si pe artistul din voi!

Lasă un răspuns

