Jurnal cu oxigen


Protestul meu, viza-vi de toate si de toti, se intampla in mintea mea. Dintotdeauna mi-a placut sa fiu o rebela a ideilor. Despre asta voi vorbi si in pagina mea  de blog, de azi. Am ramas cu niste pareri pozitive despre cunoscuta carte „ Secretul„, care mi-a dezvaluit niste secrete de viata, pe care oricum le stiam, dar era bine sa am un update la ideile astea fantastice, ca improspatare a memoriei. Cum spunea un lifecoach,  trebuie doar sa ne amintim cine am fost intr-o viata anterioara si  sa ne amintim ce ne-am propus atunci, sa facem in viata asta. Si asta pentru ca stim foarte multe lucruri, dar odata cu venirea noastra, aici pe Pamant, le-am uitat. Multe lucruri pe care le facem acum, au fost constientizate odata, dar acum, uitate.  Acum, cartea „ Secretul„, sta cuminte pe un raft, frumos copertata si apropos!-e in limba italiana! am citit-o in italiana, ca asta am gasit, cand eram plimbacioasa prin Italia! Apoi, un leptop negru, nou- nout, sta pe birou si imi face cu ochiul, amintindu-mi de tehnologia pe care o vedeam in copilarie, in  Star Treck si ma imbie sa scriu ceva interesant, cel putin.

Trai de  femeie de treizeci si’, care stie multe despre viata, care a iubit si iubeste viata , ecologia, pacea si natura, copiii, mama, copacii, literatura, ceaiurile, cafeaua, meditatiile, rugaciunea, filmele de pe HBO, tarile calde, marea, soarele, oamenii, scrisul, bijuteriile de argint, limba engleza, cartile bune, religia, arta si plimbarile cu bicicleta, universul, rocile si oglinzile. Sunt o femeie cu un trecut auster, ca in cartile sfintelor catolice, care mai aveau si stigmate pe maini, printre alte calabalicuri spartane. Apoi,  sunt o femeie care s-a razbunat pe viata si pe oameni, prin iertare, iubire si prin arderea Karmei.   In alta ordine de idei, nu va asteptati sa fiu o nationalista si sa imi fac jurnalul prin prisma a tot ce se intampla pe aceste meleaguri – si aici ma refer inclusiv la viata unor oameni ai bisericii-  caci sunt si ma simt o fiinta universala, prea larga de multe ori, in gandire- cum imi spun unii prieteni- dar cu certitudine, universala! Mintea mea se simte in largul  ei, cand ia contact cu o alta civilizatie, alta limba , alta tara, alta cultura– pur si simplu mi  se aprind niste beculete si ma simt ca intr-o campanie de cercetasi, plecati in aventura vietii lor, care vor descoperi dragoni si rauri roz, cu fluturi uriasi si albine uriase- in cazul meu, al femeii plecate in aventura, descoperirile mele sunt: o cultura noua, oameni noi, socializare venita din strafundurile genelor mele si uite asa, ma simt si eu, putin nemtoaica, putin islandeza, putina americanca!- macar iluzoriu, visand cu ochii deschisi, caci intotdeauna e mult mai bine sa visezi, decat sa fii un patrat cu colturi ascutite, care nu vede decat inchisoarea in care sta si cam atat!

Ca om, am tacut, pentru ca mi-a placut sa tac. Desi poate aveam in anumite circumstante, o parare  valoroasa, dar care nu putea fi valorificata de oameni indiferenti si de oameni care nu intelegeau despre ce vorbeam. Si in ultimii ani , am vorbit foarte putin cu oamenii, despre ce vroiam cu adevarat sa vorbesc. De fapt, ma refer aici, la ce vorbesc eu de obicei, cu oricine: schimb informatii meteorologice, planuri de viitor- numai cu cei apropiati-, noutati despre rude si prieteni si cam asta e tot! la asta s-au redus scolile !-la informatii schimbate  printre picaturi, ca nici timp nu este! Voi fi vesnic recunoscatoare ca am blogul asta, pe care ma pot manifesta  si imi pot expune ideile si autenticitatea, in mod pasnic si placut si imi rade inima stiind  ca cineva ma va citi si va schita un zambet milimetric si ca in spatele acelui suras binefacator, se ascunde un  intreg univers de om! Deci, se mai intampla si alte lucruri dincolo de tacere si ma bucur ca dincolo de tacere, intotdeauna se vorbeste si vorbele aduc idei bune si multa voie buna-   de asta ne numim oameni, nu?

Lasă un răspuns

