Remember cu profii comunisti, din generala


Cu profa de romana din generala, care imi era si diriginta, a fost o poveste desprinsa din era comunismului, avand in vedere ca prin clasa a sasea, eram in pragul Revolutiei din ’89. Deci am  facut scoala sub emblema comunismului si mentalitatea de dupa, stiti si voi ca era aceeasi. Asadar, profa de romana, era o doamna sado-maso, care ne batea pe rupte, daca de exemplu, chiuleam de la ora de sport- ceea ce s-a intamplat o singura data in toata scoala generala. Atunci am incasat fiecare o bataie rupta din rai, cu aratatorul la mana, cate doua bucati, de palma. Toti copii au luat bataie si ni se umflasera mainile ca la painea maica-mii, cand  punea aluatul la crescut si se umfla, de dadea pe dinafara.  Deci asta era mentalitatea- ai gresit, ti-o iei!

Pe langa asta, dna diriginta, mai avea si obsesiile ei profesorale, comuniste- stiti filmul ala, baba-comunista! De altfel o profesoara foarte buna de romana, dar care nu punea note mari decat la fiul primarului, contabilei din oras si la progeniturile altor personaje foarte importante din societatea din micul orasel, unde traiam. Daca incercai sa te ridici, pac! iti dadea cu verbele in cap si chiar eu am fost de multe ori persecutata din acest motiv. Avea un sfichiu foarte dur si facea in asa fel, incat sa-ti vezi lungul nasului, daca parintii tai, nu faceau parte din cei cu functii inalte. Asa ca eu am fost terorizata  toata scoala generala si nu exista zi, in care sa nu vin acasa, sa nu ma plang mamei, spunandu-i ca ma simt persecutata de dna diriginta- comunista! Daca invatam , ceea ce si faceam, caci imi placea limba romana, avea ea grija sa nu te ridici mai sus de nota 7, nu de alta, dar locul meu, nu era printre cei mai buni!

Un episod infiorator, a fost cand ne-a anuntat ca se tine Olimpiada la romana pe scoala si cand am aparut si eu la olimpiada,( fiind pasionata de romana si avand si talent la compuneri) cu o fata de  imensa mila, m-a intrebat :’ai venit si tu la Olimpiada?”. Ce pot sa va spun, este ca nici in ziua de azi nu stiu ce nota am luat , pentru ca a avut ea grija sa fie secret de stat, ca nu cumva sa fiu incurajata si sa invat mai mult. Cam asa se desfasura scoala in comunism!

La matematica, in schimb, am avut un profesor in toti cei patru ani de generala, care nu lucra decat cu „varfurile” si noi, ceilalti eram prostii clasei si „buni de sapa”, dupa expresia profesorului! Ne repeta obsesiv, la fiecare ora, ca stim ce o sa facem noi in viata? o sa mergem la sapa, ca in alta parte nu avem unde merge!  Deci prefera,  decat sa ne invete tabla inmultirii, geometrie si algebra, sa ne lase sa dormim in banca, ceea ce regret si in ziua de azi, avand in vedere ca nu eram niste inapoiati mintal care nu ar fi inteles cum sa rezolve ecuatiile. Dar metoda lui era „varza” si nu prea isi dadea interesul, de altfel era foarte bine vazut in scoala si in oras, ca asa era in comunism!

Cu profesorii astia am avut de a face si spre deosebire de sora mea, care a avut cu totul alti profesori si care a evoluat frumos, la toate obiectele, generatiile care au intrat pe mana acestor doi profesori, au avut de suferit, mai ales ca matematica, fiind obiect de baza,  a fost la un nivel foarte slab de predare. Ganditi-va cate generatii  de copii, pierdute!

Lasă un răspuns

