Mai exista eroi?


Nu este 1 Decembrie, ca sa  ating un asemenea subiect, care pe unii ii plictiseste iar pe altii ii sictireste. Ca tot a fost ziua Armatei romane si mi-am propus sa fiu o oaie ratacita , dupa doua regimuri prin care am trecut sa imi spun ideile, oricat de exotice  sau invechite ar parea. Mi-am amintit zilele astea  scenele de la serbarile din comunism.  Suna demodat, sau prea patriotic? nu stiu! Generatia mea stie  despre ce vorbesc. Poate suna desuet , dar pe langa mortii din Colectiv, mai avem si alte mii  de eroi, care au luptat pentru  un ideal. Macar privind in urma mai putem vedea oameni care aveau idealuri, ca in ziua de azi, s-a pus virgula la substantivele de acest gen si nu mai auzim de intamplari marete, decat prin cartile de istorie.  Nu se mai nasc eroi, dupa parerea mea  si cei care au fost, s-au dus la timpul lor.

Va mai amintiti de cantecele patriotice de pe vremea lui Ceasca, gen Imnul eroilor? Imi amintesc ca eram toata un suflet atunci cand cantam Imnul Eroilor, la serbarile tarisoarei noastre. Doamne si ce mai traiam versurile, tin minte ca imi dadeau lacrimile si sufletul meu era acolo-cu inima la eroii morti pe campurile de lupta. Eram cu sufletul meu de copil, ingenunchiat in memoria lor si cred ca pentru toti copiii care cantau cantecele patriotice, era la fel. De as fi stiut ce inseamna sa fii adult si sa simti ca un adult, cu toate prejudecatile pe care le are un adult si cu toate greutatile, as fi zis ca vreau sa raman copil pentru totdeauna si sa le cant eroilor!

Dar ma intreb printr-o intrebare retorica: mai exista eroi? mai exista suflete carora sa le bata inima pentru tarisoara asta mult batuta de soarta? Cu siguranta nu! Traim timpurile in care virtutile sunt inlocuite cu vicii si omul nu mai este om, pana ce nu calca toate valorile in picioare.

Nu vreau sa fiu ratacita patetica de pe internet, dar nici nu vreau sa ma mint si sa fiu spalata pe creier in convingerile mele. Eu zic, ca e mai bine sa fii autentic, decat potlogar in partide politice, poleit cu aur- afara vopsit gardul si inauntru, leopardul!  Sau: cu cat e tara mai bogata in aur, cu atat sunt mai multi hoti care se aduna la furat! E ceva putred in Danemarca (cum zicea un mare scriitor), sau mai bine zis: E ceva putred in Romania!

Un comentariu

Lasă un răspuns

