Zacusca de toamna, bat-o vina!

zacusca

Sambata trecuta am facut zacusca. Am pus mana pe telefon si am intrebat-o pe maestra maestrelor, mama, cum se face zacusca. Am mai facut si anul trecut, dar  se pare ca am uitat reteta. Mai intai de toate, trebuie sa va previn ca  este greu de facut zacusca. Este una din cele mai grele retete, care cer timp de copt ardeii si vinetele, de curatat, de taiat si apoi de fiert si la urma de sterilizat. M-am incumetat totusi, ucenica fiind a mamei si am facut-o si pe asta.

Ce va trebuie?

3kg ardei capia, gogosari si grasi- neaparat rosii

3 kg vinete

ceapa -1 kg,

suc de rosii-1kg

morcov-1kg

patrunjel

1\2  l ulei

Cam asa se prepara:

Se coc ardeii si vinetele, se trag prin  razatoare morcovii, se taie ceapa, marunt. Apoi se prajeste in ulei ceapa cu morcovul si se adauga apa, ca sa nu se arda si se lasa la foc mic. Apoi se taie ardeii si vinetele ,in cubulete mici. Se curata in prealabil  ardeii de cotoare si de seminte. Apoi  se pun la fiert intr-o oala de 10 kg si se fierb o ora, la foc mic. Se adauga sucul de rocii, care ii da gustul acrisor. Daca vedeti ca nu are destul ulei, puteti sa mai adaugati o canita. Dupa  ce fierb, pregatiti borcanele de 400 g si le puneti pe o tava  de copt, ca sa nu se sparga si puneti zacusca facuta, in ele, fierbinte. Le puneti capacul si apoi le lasati sa se raceasca. Mai tarziu, puneti borcanele intr-o oala de 10 kg , cu un prosop sau carpa dedesubt si adaugati apa, ca sa le sterilizati. Se tin pe foc jumatate de ora sa fiarba apa. Le lasti pana a doua zi sa se raceasca in apa respectiva. Asa o sa fie sterile si nu o sa se strice zacusca. Apoi le puneti in camara si aveti zacusca pentru toata iarna. Mie mi-au iesit 16 borcane de zacusca, suficient pentru familia mea.

Pofta buna si la mai mare!!!

 

Lasă un răspuns

