Cate joburi am avut in Occident


Voi intra intr-un subiect , de care se loveste orice tanar din Romania: jobul. La viata mea, am avut diverse joburi, pe care le-am schimbat ca pe sosete si nu neaparat sosete albe. Caci sosetele mele, au fost de multe ori multicolore, dupa culoarea tarii unde am lucrat si dupa culoarea  jobului: curat sau murdar. Sosetele le-am schimbat de multe ori, cam de cate ori a fost nevoie si m-am simtit de multe ori ca fac parte dintr-un joc interactiv, in care trebuia sa ma intreb la fiecare pas, care o sa fie urmatoarea miscare si urmatorul job, bineinteles- urmatorul job, nu avea de a face cu ultimul, nici in clin , nici in maneca! Deci, trebuia sa anticipez miscarile tarii in care ma aflam si nevoile mele majore, si sa ma invart in functie de ele!

Nu pot sa spun ca roata asta care se invartea si se invarte, nu are farmecul ei – te simti viu, frate! te simti ca poti sa o iei de la capat de 1000 de ori si de fiecare data, sub alta forma! sa traiasca democratia, pe care o injura toata lumea si si-o ia  de Pasti si de morti, de nu stiu cate ori pe zi! O sa ma intebati, daca mi-a fost usor. Nu, nu mi-a fost usor, asta e sigur, dar a fost totul ca intr-un carusel de caluti, care se afla in mijlocul parcului de distractii si eu participam cu o groaza de sentimente in gat, stiind ca ma astepta ceva deosebit la sfarsit: plata pentru munca depusa!

Da, mi-am schimbat joburile in Romania, Italia si Belgia. In Italia, am avut in ordine descrescatoare urmatoarele joburi: badanta- in traducere, jobul cu care se ocupa toate romancele care ajung in Peninsula, desi nu toate recunosc. In jobul asta, am invatat sa am o rabdare de granit si sa ma consolez singura, cand ma aflam intr-o casa mare cu o batrana si nu stiam ce sa mai fac  ca sa treaca timpul. Ideea este ca am avut si o anumita aplecare spre a ingriji batranii, dar nu pot sa spun ca a fost un job usor. Apoi, am lucrat ca si camerista, barmanita, spalatoare de vase,  agricultor la cules de masline, ajutor bucatar,  voluntar de ocazie, ajutor  de croitoreasa. Mai departe am lucrat la o firma de ziare, pe o perioada scurta, in Belgia.   Apoi, am lucrat intr-un call center, invatamant  si mai nou, scriitoare de articole pe blog. Multe joburi nu? am avut cu ce imi ocupa timpul liber, asta este  sigur! si pot sa va zic ca mi-a placut, culmea!

Mai nou, gasisem o oferta de predat limba engleza, in China, intr-o scoala si dupa ce am sunat , am aflat ca intruneam toate conditiile, numai ca atunci cand esti stabilit undeva, este mai greu sa iti lasi viata pentru un an si sa pleci. Desi imi suradea ideea!

Acolo unde sunt joburi mai traznite, acolo sunt si eu! Cred ca daca m-as duce in SUA, un mai vechi vis de al meu, cred ca mi-as gasi imediat un job si m-as descurca oriunde in lumea asta! Doar daca ar fi legile prea dure si saracia mare, va dati seama ca nu as sta.  Daca am invatat ceva din Occident, am invatat ca eu sunt o persoana valoroasa, pentru orice munca prestez si ca meritam fiecare cent din salariul ala mare, cu care ma platea patronul.  Am invatat pe propria-mi piele, ca daca te adaptezi din mers, ai multe de castigat si ca inveti de multe ori sa nu refuzi un job, pentru ca ti se pare net inferior pregatirii si personalitatii tale. Am invatat sa supravietuiesc, facand ceea ce mi se cerea si  am invatat sa  imi fac prieteni, din niste oameni straini, care isi gaseau un punct comun, cu tine.

Ceea ce este interesant, este ca  aici in Romania, daca as fi facut munca pe care am facut-o in Occident, as fi avut cu siguranta, stima de sine foarte scazuta, as fi fost injosita de societate si platita in ultimul hal. I-am multumit Italiei, de multe ori in gandul meu, pentru ca m-a adoptat si m-a primit in sanul ei, atunci cand mi-a fost mai greu. Ceea ce pot spune sigur, este ca  starea economica de acolo, mi- a dat impulsul de a ma intoarce iar si iar si iar, acolo. Eu iubesc Italia, pentru mentalitatea ei deschisa si pentru ca este o tara mult evoluata fata de noi. Acolo mi-am petrecut aproape 7 ani, cu du-te vino, intotdeauna intorcandu-ma acolo si nu mi-a parut rau! Dar acum, mi-ar placea  sa experimentez traiul, cu tot ce implica el, sau mai bine zis, jobul, in alta tara, cu o alta mentalitate. Mi- ar placea foarte mult SUA, cum am si spus, pentru ca am auzit ca este de domeniul SF-ului, la capitolul evolutie economica. Pentru ca stii ca daca te duci acolo, in secunda doi, incepi sa lucrezi si te integrezi fara probleme, daca stii limba. Deci o alta tara, iti dezvaluie o alta latura a personalitatii. Cel putin asa mi s-a intamplat mie!

Asa  ca va doresc sa aveti parte de jobul visurilor voastre, oriunde va-ti afla!

Ca si concluzie: destinul ti-l modelezi tu, in momentul in care incepi sa faci ceva! Daca eu stiu cel mai bine sa mestec intr-o mancare, cu lingura si sa arunc niste mirodenii in ea, atunci asta am sa fac si asta trebuie sa fac! Cam asta este mentalitatea in Occident, intr-o parte a lumii in care tot omul este binevenit pentru a presta o munca, pentru bani si a trai  bine, oricum mult mai bine, decat in tara asta fara capatai.

 

Lasă un răspuns

