Weekend la teatru

Am fost in weekend, la o piesa de teatru, la Cafee Godot, in Centrul Vechi si am spart gheata in periplul meu, de colindat teatrele din Bucuresti (ceea ce o sa am si de gand sa fac, caci trebuie continuitate, nu? ce Dumnezeu?) Atmosfera a fost de o cafenea selecta, undeva pe la 22.00 seara, unde atunci cand am intrat, am dat cu ochii de o scena improvizata, cu reflectoare deasupra. Cafeneaua mustea de lume buna, ce avea media de varsta intre 30- 50 de ani. Femeile elegante, se intretineau cu partenerii de conversatie si in fata aveau dupa caz, cokteiluri, sucuri, sau vin. Eu,  with my sis, am fost conduse la o masa, undeva aproape de scena si ne-am comandat un ceai de menta, respectiv suc de orange. Ceasul era tarziu si nu ne permiteam sa bem cafele sau cine stie ce combinatii de molotovuri si bombe de alcool cu ghimbir. Femeile erau elegante si toata lumea era bine dispusa, sau incerca sa socializeze  si sa se simta bine.

Pe la 22.30, a inceput piesa „Masculin \ Feminin”, in care a jucat Marius Manole, care si m-a invitat prin intermediul radioului „Smart FM- Je t’aime”, la piesa de teatru . Zis si facut. Piesa a fost de exceptie. Scenariul si regizarea m-au lasat masca si cred ca cine a scris-o, este o persoana geniala.

Marius Manole a jucat rolul copilului  care nu a apucat sa se nasca si care isi spunea povestea  lui, intr-o metafora foarte reusita. Parintii,  doi oameni care nu s-au putut intelege si asa ca femeia a hotarat sa nu nasca pruncul. Ei, pruncul asta, a fost personajul principal, interpretat genial de Marius Manole. Replicile au fost hazoase, pline de talc, incat simteam cum intra lectia predata pe scena, in toti porii spectatorilor si mai ramanea sa aud gandurile vecinilor de masa, care se impleteau cu impetuozitatea si aderenta actorilor, de altfel foarte buni. Ca sa va descriu un pic desfasurarea piesei, tatal copilului a simtit ca trebuie sa-si faca operatie de schimbare de sex si sotia lui, cu niste replici de un umor sarcastic, il intreaba daca sa-i zica Adam  sau Ada. Ulterior, apare el, care nu mai este el, ci este o ” ea”, dupa ce si-a facut operatia de schimbarea sexului. „Ea” povesteste ce rau este sa fii in postura barbatului care a ajuns femeie, cum ca toate femeile observa ceva ciudat la ” ea” si barbatii nu observa nimic, ca doar are tot  mobilierul unei femei( sani, fund si talie). Apoi, intr-un discurs naucitor,” Ea”( Ada) povesteste  prin ce trebuie sa treaca o femeie, ca numai gandindu-se ca i se pot rupe ciorapii, s-au si rupt si ca viata nu este asa cum credea ca o sa fie. Aici, s-a atins punctul sensibil al candidatilor la operatiile de sex, frecvente in ultima perioadain lumea noastra,  si cum  un barbat simte si se comporta ca o femeie, dar nu este femeie. Dupa ce ajunge sa-si faca operatia de schimbare  de sex, isi da seama ca vrea sa se intoarca la viata lui de inainte, caci cu toate eforturile, interiorul ramane acelasi, poate chiar mai agresat. Intre timp, pe scena apare inca un copil nenascut, care  se imprieteneste cu primul si isi spun povestea hazoasa: oricum aveam o viata de rahat daca ne nasteam. Mai intai era scoala, apoi facultatea, apoi, m-as fi indragostit de tine si ne casatoream si aveam o viata de toata jena! iti dai seama ca eu m-as fi nascut in zodia Racului? o zodie nasoala, in orice caz.  Piesa se termina, cum cei doi parinti, raman impreuna si ea asteapta gemeni, care se intampla sa fie copiii nenascuti din piesa.

Ce mi-a placut la piesa asta, a fost ineditul si faptul ca nu ma asteptam de loc sa aud niste replici atat de moderne si in acelasi timp porno, cum ziceau ei-Adica s-a pronuntat( pi., p.., etc). Si ce a fost mai surprinzator a fost  ca fiecare spectator a putut sa se regaseasca sau nu si a putut intelege piesa, fiecare diferit, desi in acelasi context. Tema a fost: iubirea  neconditionata si cum doi oameni pot trece prin situatii uluitoare de viata, dar  iubirea invinge tot. Apoi a fost tema transexualului si a sufletului chinuit de controverse, daca pot sa zic asa. Metafora celor doi copii nenascuti, a fost de exceptie, cum nu am mai vazut pana acum nici o piesa  de teatru. Oricum, pot spune cu mana pe suflet ca e prima piesa de teatru care m-a lasat masca!

Pe mine m-a cucerit piesa „Masculin| Feminin”! a fost ca o gura de aer , luata printr-o piesa de  teatru logica si anarhica in idei, atat de logica incat mi-am inghitit gandurile la  replicile pline de farmec si umor! Cuvintele care ar descri-o ar fi: transparenta, umor  amestecat cu tristete, viscerala si actori transpusi in roluri cat se poate de fine!

Felicitari, actorilor si in special lui Marius Manole, care mi-a placut in mod deosebit!

TEATRU

„Masculin/Feminin” de Lia Bugnar

Cu: Marius Manole, Ilinca Manolache, Andrei Aradits, Theodora Stanciu, Laura Creț

Un spectacol in care granitele dintre sexe sint incalcate, mai intii cu seninatate, dupa care, cu tristete, apoi cu haz de necaz si, in toate aceste situatii, cu umor.

Cam cit de puternica poate fi o iubire? La cite schimbari rezista ea? Cit de radicale sunt schimbarile?

O comedie la care risul e cu lacrimi… de tristete… Un spectacol despre iubire in toate genurile ei, adica masculin, feminin si tot ce incape intre acestea doua. O piesa in care iubirea n-are nevoie de nimic ca sa existe, nici macar de buletin de identitate, nici macar de data de nastere.

„Nu trebuie neaparat sa ne nastem ca sa ne iubim, desi iubirea e singurul lucru pentru care merita sa te nasti.”

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s