Putin din toate si putin din Martie

 

images (31)

Daca  te simti cu musca pe caciula si esti femeie, sa stii ca este Martie. Luna Martie este ca picatura chinezeasca, care pica si pica, de cate ori trebuie sa dovedesti ca esti femeie. Te intrebi cate mai trebuie sa dovedesti, ca sa arati ca statutul tau este viu si nevatamat. Stiti vorba de duh- sa arati ca o pustoaica si sa muncesti ca un cal- asta se cheama femeie. Nimic mai simplu: actiune, motor, scena 5!  Femeia isi intra in rol!

Daca te afli printre niste enoriasi si se intampla sa fii o enoriasa si tu, intr-o comunitate din diaspora, afla ca ti se cere mult mai mult, de la statutul tau de femeie. Ti se cere sa fii un fel de matroana a bisericii( daca mai ai si norocul ca sotul sa fie o piesa principala din puzzle), cu tot tacamul de rigoare: conversatii cu enoriasii, voluntariat, participare la slujbe( este obligatoriu), implicare in activitatile comunitatii etc. Nu e nimic rau, dar frate, nu suntem toti Speedy Gonzales! Pur si simplu, ritmul meu nu se potriveste cu ritmul tau! Sau cred ca o stiti si pe asta: ma doare de voi si virtutile sunt in floare, dar totusi sunt femeie si pana la statutul de preoteasa, ma multumesc  cu cel de enoriasa luata la ochi de comunitate. Am pus-o ! mi-am zis. Adevarul este ca rufele se spala in familie si daca vrei  sa fii cineva in comunitate,  nu trebuie sa te dai la fund! Ceea ce contravine cu ideile mele despre credinta si alte bla blauri.

images (17)

Eu cred in relaxare si in bunatate- asta este religia mea! Deci mai relaxati-va cu functiile astea si cu cine sta mai in fata si are locul mai de frunte! Pentru mine, este doar apa de ploaie si dust in the wind, my friend!- cum zicea cantecul.

 

Poate ma suspectati de lipsa de ambitie, dar chiar vad toata povestea asta cu credinta, ca pe o tabla de sah si in mintea mea, pionii si nebunul au patratica lor bine definita. Dumnezeul meu personal, face parte dintr-o tabla de sah, in care fiecare mutare este inteligenta si are un premiu Nobel! Si credeti-ma ca  regele mi-a dat semne viabile ca sunt pe drumul cel bun! Asa ca atata stres de a fi cineva, este ca o furtuna intr-un pahar cu apa!

Credinciosul de genul asta, da cu piciorul, centreaza si faulteaza la greu, pentru ca asa intelege el ca trebuie sa apartina comunitatii. Nu lipsesc nici faultarile la cap, eventual, atacurile cele mai perfide. Nu e treaba mea sa ma ocup de oamenii astia, am alte preocupari mult mai inteligente si rationale de facut. Fiind femeie, ma preocupa persoana mea si briosele pe care le mananc dimineata. Ma stoarce de puteri in mod pozitiv, o carte buna de dragoste, sau una cu filozofi patimasi.

Ma incanta mersul pe jos, intr-o companie buna si cate bla- blauri, care nu au legatura cu realitatea dura si cu stresul in care  se presupune ca trebuie sa traim. Nu ma mai misca manipularea, ci ma misca tot ce ma face sa stralucesc in sinea mea, si sa erup precum vulcanul Etna, o data la 15 ani.

Ma intereseaza ciclurile vietii si pe bune ca am devenit imuna la prostioarele, invidiile si aberatiile unora! Acum chiar ma ocup cu viata si cu dragostea. Iubesc si sunt iubita si  mi se rupe daca cineva ma vorbeste fara motiv, sau imi arunca mici rautati. Nu ma mai cred buricul pamantului de mult timp, caci am cazut si eu in capcana asta- (si imi pare sincer rau pentru cei care se cred asa) si ma preocupa sa dezleg misterele capcanelor pe care le intalnesc in fiecare zi. Un fel de Mss Marpple, in varianta tanara! O lady simpatica, cu vorbele la ea si intotdeauna „en garde” pentru un nou caz!  Stiti cum e: nici cu sortul de sportiv, da cu cel de detectiv! asa  ma simt eu  in forma.

Nu ma mai incanta nici statutul de mare mahar in societate- a se citi destinul le face si le desface pe toate- apoi,  sa stiti ca e cool sa fii femeie!

Esti indispensabila acolo unde esti si lumea chiar se invarte in jurul tau! Nu e rau sa stii ca poti da viata oricand si ca cineva acolo sus, te iubeste!

Lasă un răspuns

