Daca este ceva pe lume, atunci sunt parintii

Parintii mei , doua ploi, care au plouat cu bucurii si cu tristeti, cu soare si miez de bucurii. Tata, praf de stele si mama, sirop de visine, ce alinta si da dulceata vietii!

Mama, care a fost mai intai mugur, apoi floare, apoi copac  si pasare, mai apoi fiica Cerului si cantec duios. Soapta si imbarbatare, femeia barbata, care a stiut drumul ei si care nu s-a abatut nici o clipa de la el. Ploaie de vara si stalp al casei, uragan de iubire si forta a naturii.  Mama vindecatoare cu ierburi , ceaiuri si cu vorba.

. images (32)

Asta este mama!

Ce as putea sa ii spun mamei, drept multumire pentru tot ce este si va fi vreodata pentru mine? Daca eu nu mi-am ales parintii si m-au ales ei, desi in visele mele fugare si frivole, ma visam bogata sau celebra. Sau alte ori, cu pretentii de copil natang, ma visam intr-o alta zona a lumii, unde m-as fi putut realiza mai bine.  Nu au putut sa imi ofere tot, dar daca ma uit in urma, mama mi-a oferit tot. Tata s-a dus demult, cand aveam 15 ani. Dar stiti cum se zice: durerile le-am  scris pe nisip, iar bucuriile pe stanca! Amintirile cu el, sunt vii si acum. A ramas mama, care a umplut un gol distructiv, care nu s-ar fi putut umple, decat prin dragostea ei.

Mama mi-a oferit o educatie superioara, m-a trimis la facultate la Iasi si m-a ocrotit de tot ce este rau. Ea este cea care mi-a luat durerile cu mana si le-a dizolvat in pulbere de vise. Asa cum cerul topeste noroiul si il transforma in pamant roditor, cum soaptele ploii te scapa de singuratate si cum  boala se vindeca de samani, asa si mama este totul pentru mine.

Le multumesc parintilor mei, pentru ca au facut posibil miracolul de a ma naste si de a fi pe lumea asta. Nu a fost usor niciodata pentru mama, sa ne creasca si sa aiba grija ca fetele ei sa devina oameni. Mama a fost ca un fel de statuia Venus, implantata in usa casei, care ne astepta sa ne intoarcem la ea, dupa ce veneam de la facultate. Acum, dupa ani, ne asteapta  ca intotdeauna , sa venim sa- i umplem casa si batranetea de fericire. De cate ori plecam de acasa, mama are grija de toate si acum: borcanele de zarzavat, magiun de prune %natural, ceapa, usturoi, compot si verdeturi, toate muncite cu mana ei, in gradina timp deun  an, nu lipsesc din meniul pe care ni-l da in sacose. Oua, branza si carnea de pui, sunt nelipsite din produsele bio, pe care ni le da.  Cum poate fi rasplatita munca de o viata a unei mame? Cum pot fi rasplatite mainile batatorite de munca, care nu au stiut decat sa scrijeleasca in pamantul roditor si sa sadeasca seminte, sa le creasca si sa le dea copiilor ei?

Mama a fost de cand ma stiu, o delicata. Cand stia ca ceva ma doare in suflet, imi vorbea exact despre acel lucru si  subit, ma linisteam. Ea stia cum sa ma ia si sa imi puna in loc, lucruri pretioase si statornice, care imi umpleau durerea si golul.

Apoi, ii multumesc ca a fost alaturi de mine, in momentele grele de boala sau de nedumeriri visa-vi de viata. Multe capcane ale vietii, le-am depasit cu intelepciunea ei. A fost dintotdeauna dedicata cauzei ei de mama si luptatoare, cum nu am sa fiu eu vreodata. Puterea ei de munca a fost dintotdeauna titanica si imi place sa spun ca mama, o viata  a mutat muntii din loc si a facut poduri de flori si pace, intre oameni.

Chiar daca momentele de bucurie, acum la batranete sunt putine, sa zidesti o casa din nimic, apoi sa zidesti  copii pe lumea asta si sa-i iubesti neconditionat, este tot ce mi-as fi putut dori vreodata de la mama!

Mama este in zodia Capricornului, o zodie care are ca trasatura munca pamantului, impamantenirea si tot ce tine de natura. Hobyul ei cel mai mare este gradina  plina cu zarzavaturi, flori, pomi si verdeturi. Firea ei taciturna, dar ambitioasa si muncitoare, ne-a facut pe noi copiii, oameni cu studii si domni la oras. Ii multumesc pentru ca exista, pentru ca totdeauna a depasit imposibilul si m-a invatat ca in viata nu exista „nu pot”.

 

486725_542140155828422_1188434489_n

 

Mama? o adevarata luptatoare! O legenda vie pentru un sat in care a lucrat o viata ca gestionara. Acolo, la bodega din sat, veneau toti satenii cu problemele lor, generatii intregi. Femeile i se plangeau de problemele cu barbatii lor si ii cereau sfaturi. Oamenii au iubit-o pentru verticalitatea, mintea deschisa si pentru intelepciune.  Pentru ea, intotdeauna a existat  o solutie la problemele oamenilor din sat. Doamna Silvia, era femeia care ii primea pe toti in sufletul ei mare si bun.  Noi copiii, am avut o copilarie aproape perfecta, plina de caldura  si  iubirea parintilor, si in special a mamei.

Deviza ei in viata, pe care mi-a insuflat- o si pentru asta ii multumesc, este: nimic nu este imposibil si poti realiza totul pin munca! Chiar daca nu suntem la premiile Oscar, sa ii multumesc mamei pentru „marele premiu”, de regula oamenii nestiuti, din umbra, sunt niste oameni exceptionali!

Ii multumesc pentru faptul ca a stiut sa isi pretuiasca fiecare copil, dupa personalitatea lui si ca a fost o femeie open minded, care niciodata nu m-a lasat sa ma simt in urma altora sau mai prejos decat altii! Ii multumesc ca mi-a insuflat dragostea pentru carti, pentru natura, pentru lucrurile noi si excentrice, care au aparut in viata mea. Ea a fost dintotdeauna de acord cu noutatile si cu surprizele pe care mi le-a facut viata!

Mama, legenda vie din viata mea, m-a invatat sa ma rog, asa cum face si ea si pentru asta ii multumesc. Iti multumesc mama, pentru spiritul mereu tanar, pentru viziunea excentrica si in acelasi timp traditionala, pentru ca mi-ai dat un scop in viata, cand nu mai credeam sa il am si pentru firescul de a fi fiica ta!!!

Provident invită oamenii să își arate recunoștința față de părinți, oferindu-le un context prin care aceștia să le scrie scrisori de mulțumire, recompensate cu trei premii a câte 500 de lei fiecare, oferite prin tragere la sorți. Va invit sa   scrieti propriile mesaje (acestea pot fi clipuri video de maximum 30 de secunde, mesaje text sau poze cu parinții alaturi de mesaj) pe care să le postati apoi pe contul personal de Facebook cu tag către pagina Mulțumesc Părinților și folosind hashtagul #multumescparintilor. Puteti scrie in mesaje, o scrisoare in care le multumiti parintilor pentru tot si pentru ce ati devenit in viata. Totodata puteti sa trimiteti scrisorile și printr-un mesaj către pagina Mulțumesc Părinților pentru a se înscrie astfel în concurs și a putea câștiga prin tragere la sorți premii în valoare de 500 de lei fiecare.

 

Lasă un răspuns

