Filmul LA LA LAND- vazut, placut, admirat!

Daca vrei sa vezi un musicall, La la Land este un musicall cu de toate! Stii tu, ca la shaorma!

Filmul este despre un love story dintre doi tineri, care se intersecteaza intamplator  de cateva ori si apoi devin iubiti. Pe mine, filmul La La Land, m-a deconectat: am ras, am plans si m-am simtit din nou, ca la douazeci de ani!

 

 

Povestea de iubire se intampla intre o fata care lucreaza ca vanzatoare la o cafenea si ani  de zile incearca sa devina actrita. Vesnica poveste a tinerelor care viseaza sa ajunga undeva sus si sa devina cunoscute! Aici o sa va fac o marturisire si o sa va spun ca intotdeauna am admirat actritele de cinema!- Alea care au atata talent, incat  cu un suras inocent si cu o privire aruncata aiurea, ajung sa farmece tot mapamondul! Actrita principala,  Ema Stone, este tipul de actrita cu o frumusete putin ciudata, dar care a luat Oscarul. Asa incat nu pot sa nu exclam: ce naiba, mananca actritele astea de mici, de sunt asa talentate? Dar ce mi-a placut cel mai mult, a fost atitudinea perfect imperfecta, cu care si-a jucat rolul. Iubitul ei, in care a jucat Ryan Gosling, un tip nu prea ambitios, muzician, dar care i-a urmat sfaturile Miei si a ajuns peste ani, sa aiba propria cafenea, in care el a ajuns pianist.

Scenariul si regia au fost de exceptie! Tot ce am putut sa fac, a fost sa ma relaxez pe scaun si sa vad cum uneori visele se implinesc, atat mi s-a parut de real filmul! Mi-a placut faptul, ca fiecare scena, poate fi privita din mai multe unghiuri si din mai multe puncte de vedere. La un moment dat, actorii canta si danseaza pe malul marii, danseaza pe un cer instelat, dupa ce initial, s-au uitat intr-un telescop astronomic, ceea ce mi se pare foarte romantic! Am avut de invatat faptul  ca uneori si in filme este ca si  in viata si trebuie sa astepti uneori ani, si sa lupti ca visele sa ti se implineasca! Realitatea cruda din film, este cea a tinerilor din ziua de azi, care vor sa razbata ( el visa sa aiba propria cafenea de jazz, el fiind muzicianul ce canta inainte in cafenele, fara sa-i placa in mod deosebit muzica pe care o canta). Mi-a mai placut faptul  ca filmul a fost regizat la un nivel, care pur si simplu m-a acaparat cu totul! A avut  scene romantice( insotite bineinteles de cantece si dans), influente din Holywoodul vechi,ceea ce a dat atata farmec filmului (bineinteles la asta m-am gandit prima data, atunci cand i-am vazut pe ei doi dansand si cantand intr-un peisaj de vis), dar atat de bine ancorate in realitatea din zilele noastre.  Farmecul filmului, a fost ceva nou si ceva vechi: jazz, muzica, dans, step, iubire, finalul posibil trist si finalul real vesel, toate astea au format filmul de Oscar!

Initial, nu am fost entuziasmata sa vad un musicall, dar am zis sa incerc pentru notorietatea lui si intr-adevar, cred ca poate concura cu filmul   „Sunetul Muzicii”.

V-am spus ca m-a fermecat actrita si cred ca o sa-mi para rau toata viata, ca nu am pic de talent la actorie, ca daca as fi avut, mai aveam si eu o umbra de speranta! Dar Ema Stone, are tot ce ii trebuie ca sa fie pe marele ecran: talent  si iar talent cu carul! Nu mai zic de tipul de frumusete angelica si atipica, care i-a venit ca o manusa in rolul Miei! Cum ziceam, ea nu este tipul de frumusete gen diva universala, ca Marylin Monroe sau Madalina Ghenea- (adica stiti voi, tipul ala care iti taie respiratia la o prima privire) si nici genul care sa o distinga intre alte cateva sute de actrite! Nu frate, secretul ei este ca frumusetea ei este dublata de o mare inteligenta actoriceasca  si de mult feeling si naturalete!  Nu pot sa zic ca mi-a ramas in minte ca o diva ( nu e genul ala), dar se vede ca astazi au mai mult succes si sunt mai cautate actritele atipice. Alea cu aerul ala proaspat si inocent, dar care se muleaza perfect pe situatii ingrozitor de grele de jucat, –dupa parerea mea- si iar ajung la tona de talent care e trebuincioasa, ca sa te scoata din anonimat! Si cand te gandesti ca mai fac si ce le place, iti vine sa iti zici  de o mie de ori, ca viata nu a putut fi mai buna cu tine, din pricini de cromozomi frustrati, care s-au nimerit bietii de ei, sa aiba combinatii de la saracacioase la lenese!

Si de aia zic: fata, ce o fi mancat, Ema asta Stone? ca m-a lasat masca, cat de bine a jucat! Si fara sa apelez la actoria de pe planurile mioritice,  mintea mea nu poate sa valideze decat actorii de la Hollywood.

Nu stiu de ce, frate, dar au americanii astia o universalitate in filme, in scenariu, regie si in tot ce inseamna un film american, incat cred ca daca ar fi sa avem noi pamantenii, intalnire de gradul 0 cu niste extraterestrii, cred ca niste actori ca Nicolas Cage sau Ema Thompson, ar fi ambasadorii perfecti pentru intrevederea cu acestia!

In concluzie, filmul a fost demential! M-a facut sa vad ” ca  esti tu si atunci cand nu esti tu”, ca mai sunt musicalluri si in ziua de azi- adica cu asta vreau sa spun, ca vine un val de speranta dinspre Hollywood, si mai vine un nou val, fara toate filmele cu efecte speciale si monstri, de care m-am saturat ca de mere padurete! Daca tehnologia inseamna violenta( si prin asta ma refer la filmele violente, fie ele si SF), atunci inseamna ca omul a involuat si nu a evoluat spre mai bine!

Tonul in filmele de cinema, il dau clar, americanii si nu pot sa zic decat,  ca e greu de ajuns acolo pentru bietii aspiranti, dar e usor de visat in fata marelui ecran si nu ne ramane decat sa ii admiram pe acesti actori, regizori si scenaristi, super super talentati!

Lasă un răspuns

