Si ce daca?


 

 

Si  ce daca nu am chef sa ma dau cu barca  primavara, sau sa ma dau cu ruj, cand ies din casa? Oricum rujul il port permanent in geanta mea mare, pe care scrie cu litere aurite SAN REMO– sa se vada ca am avut contact cu Italia, cativa ani buni!

Si ce daca de multe ori nu sunt cursiva in gandurile mele? este vre-o reteta de ganduri? ia sa vedem: un polonic de seriozitate, doua de convalescenta si alte doua de depresie. Asta atunci cand nu am chef de nimic. In restul, am chef si nu am timp.

Incerc sa fiu cat mai coerenta in exprimare si cred ca nu e bai daca mai avem cate o scapare de umor negru, ca sa nu-i spun sarcasm. Fiecare cu aluatul din care a fost plamadit!

Mi-e dor de orele alea de la scoala, cand asteptam ora de limba romana si de engleza, cu veselie si joaca!  Eram bagata pana peste gat in afacerea asta murdara a cuvintelor si a limbii engleze ( ciudat pentru un copil- scolar, care ar trebui sa fie anti -scoala).

E bine sa mustesti a ganduri mari, dar mai bine e sa adulmeci cojile de seminte ale gandurilor mici. Uite asa: stand pe o canapea, cu ochii impaienjeniti de lacrimi in fata celui mai tare film romantic, cu povestea dintre ea si el!  Sa stai asa si sa storci lacrimi stiind ca esti intre doua panze de paianjen si tu esti de fapt cea care traieste totul.

images (37)

 

 

 

Te-ai transpus in poveste si traiesti filmul, cu lacrimi de crocodil plangacios, care are chef sa toarne niste cascade de lacrimi. Ai devenit intr-o secunda  vulnerabila la te miri ce  replica romantica!  Apoi, te fatai pana in dus, ca o femeie cameleonica ce esti, caci nu esti cameleonica numai in idei si in virtual, ci si in viata reala. Ce te-ai face fara spiritul tau de adaptabilitate,  cu care esti celebra in familia ta si  care pana la urma nu e nimic altceva decat instinctul de supravietuire in jungla?  Ca pana la urma asta e viata nu?

Te fatai pe la frigider si-ti pui un coctail de fructe.  Mai conteaza? Esti oricum insipida, fara personalitate si fara culoare, in majoritatea zilelor proaste si la naiba, sunt multe!! Sa-ti bagi picioarele in toate, nu alta!

Ai vrea sa scrii un roman, dar nu stii cu ce sa incepi si stai asa si te scalambai, scarpinandu-te in nas si intrebandu-te  ce va mai urma din ziua ce a ramas.  Iti faci planuri mari si  incerci sa concretizezi macar 10% din ele, desi de multe ori nu stii nici cu ce se mananca portocala. Poate cu ardei iute? uite pe asta nu am incercat-o niciodata! Te trage ata sa mai citesti din alti blogeri  si realizezi ca universul tau romantios este antrenat in multe -eee alte ganduri  volatile si  straine, ca si gandurile lui Eminescu, spirit neinteles si nefericit!  Si mai suferi si de Sindromul – vreau sa fiu sigura ca daca ma apuc de ceva imi iese cu brio!( si de asta nici nu te apuci!)-  ca  e ca un fel de boala de care bolesti , ca doar orice om are o oftica si boleste  de ceva!! si pana nu te apuci de ritualul scrisului, pana nu -ti storci mintea sa creezi, esti bolnav de boala lui Culachi!! Doctore da-mi niste pastile, da’ din alea care sa ma tina o viata! eventual o pilula cu efect Placebo, sa stiu ca sunt fericita pentru totdeauna si sa stiu  ca nu ma mai chinuie talentul gratuit!  Si ce e mai rau, nu stii   daca esti o  perfectionista sau nu. Eu o consider pe asta  ca si cu Dharma si Karma- nu stii niciodata care e una si care e cealalta. Sau daca stii, nu prea poti sa le pui cap la cap in mintea ta si sa dai o explicatie logica: o fi asa, sau o fi altfel, ceea ce tine de aiurelile femeii, cu siguranta.

Mai am niste cuvinte, in schimb, pe care trebuie sa le pun in ordine. What do you do for living? intreaba americanul. Si cum as putea sa raspund ma bine, decat ca ma rabda cuvintele in corpul asta, pe foaia asta si pe Pcul asta? Mi-ar fi mai usor poate sa fac gradinarie, dar stii cum e in viata: o data ce ai contactat microbul scrisului, greu sa scapi de el! Slava Domnului ca nu e mai rau de atat!!

Hai cu scrisul si cu munca pe plantatiile gandurilor mai mici sau mai mari!

Si nu in ultimul rand, pace tie si celor dragi!!

Lasă un răspuns

