Nu se pot sterge din lista, modelele de viata

Modelele din viata mea, sunt cateva. Am intalnit modelul de femeie dedicata intru totul cauzei, undeva departe, in Italia. O doctorita, care a lucrat 20 de ani in Africa,in cele mai mizere conditii de viata si de supravietuire si care acum, ( coincidenta sau alegere), lucra pentru imigrantii din zona. Un om  pe care l-am admirat, numai dupa cateva consultatii pe care mi le-a dat mie si sotului meu si care ne-a rezolvat cu brio. Atata empatie, imi pare rau, dar nu am vazut la nici un medic din Romania. Ca sa alegi sa te duci ca medic in zonele defavorizate ale lumii si sa mai profesezi pe acolo zeci de ani, cred ca tine de misiune si de alegere, si nu de intamplare sau hazard!

S-a intamplat ca modelul pedagocic , sa-mi fie profesoara de limba romana din clasa a cincea, Dna Hohol, Dumnezeu sa o odihneasca! O profesoara cu un suflet de mama si cu  tactica pedagogica desavarsita, care m-a influentat in mod pozitiv, pentru tot restul vietii. Ea mi-a insuflat dragostea pentru limba romana si a scos tot ce aveam mai bun in mine. Chiar daca nu am avut-o ca profesor decat un an, a fost destul sa-mi schimbe cursul vietii. Daca sunt oameni providentiali in viata fiecaruia, pentru mine, profesoarea de romana, a fost un astfel de om. Stia cum sa cuprinda toate aspectele varstei elevului, si sa deschida sufletul copiilor spre frumos, creatie si integritate. O profesoara de o delicatete si rafinament in exprimare si mai ales comportament, pe care nu am mai intalnit-o! A fost totusi o mare pierdere pentru mine, ca nu am mai avut-o ca profesoara in anii ce au urmat.

Modelul de viata cumpatata, de munca responsabila si de sacrificiu, il am de la mama.

Apoi, ca model teologic in viata de zi cu zi, l- am avut pe un preot, care mi-a explicat numai lucruri deosebite, pe care nu aveam cum sa le stiu, avand in vedere ca  tot ce tine de credinta trebuie sa fie personal si ca  insasi credinta, este o taina imensa.

Acesta este parintele Iacov, de la Sihastria. Il mentionez si pe parintele Cleopa, pe care l-am cunoscut si care m-a marcat in anii tineretii. Ce am invatat de la acesti preoti? Am invatat ca rugaciunea este cea mai puternica arma si multe alte taine teologice, carora mi-am dedicat cativa ani buni din viata.

Model de femeie desavarsita, pentru mine este Maica Domnului, cea fara de pacat. Daca luam lucrurile intr-un mod superficial, nu cred ca am ajunge sa spunem lucrurilor pe nume, dar din fericire, a avut cine sa imi deschida ochii ca sa pot vedea minunile din viata!

Ca scriitor, modelul meu este Mircea Eliade, un scriitor cu o cultura de talie mondiala, multilateral dezvoltat si care mi-a lasat tot timpul o impresie de rafinament literar desavarsit! Mai ales bineinteles ca  este al nostru!

Citind cartile lui, mi s-au parut atat de transparente si  inspirationale, incat am invatat enorm, citindu-le. Ca poet, care mi-a atins coarde sensibile, ireversibil, a fost autorul din Cantarea Cantarilor, poate scrise de proorocul David.

Un alt poet care m-a marcat, este  William Shakespear si in general, imi plac foarte mult haikuurile japoneze, atat de concise si ascutite ca o lama de cutit, ce taie in emotivitatea din mine- care credeti-ma ca e mare!

Ca model de succes, cred ca am in fiecare an cate un model, desi nu ma pot hotari din cauze subiective. O alta cauza ar fi ca nu prea sunt de acord cu integrarea intr-un sistem bolnav,( care chiar nu este un semn de bine), dar intotdeauna am zis ca fiecare diamant slefuit, isi are admiratorii sai! Ca sa fii un astfel de diamant, trebuie munca  si „dar ” de putere de munca de la Cel de Sus!   Asa, ca sa-l iau ca model, cred ca ii iau pe Steve Jobs,  Maryl Streep, alaturi bineinteles, de Printesa Diana!

Am avut cateva persoane – lumina, care mi-au indrumat pasii si nu cred ca gresesc daca spun, ca vor mai urma si altii, poate la fel de valorosi, pe care astept sa ii intalnesc. O intalnire cu o astfel de persoana, poate dura cinci minute , sau o viata!

Eu, pur si simplu, care pot fi de multe ori antipatica , dar  asta este din simplul fapt ca sunt o perfectionista si standardele de ideal, sunt greu de intalnit, cred ca dincolo de antipatii si simpatii, o sa intalnesc si alte modele, pe care o sa le adulez, fara sa gresesc!

Si cum spunea Ileana Vulpescu: ” In viata trebuie sa ai noroc la orice, dar mai ales la oameni!”

Voi ce modele mai aveti in viata? Care sunt oamenii care v-au adus la lumina si carora le datorati ceea ce sunteti azi?

Lasă un răspuns

