Orice mister dezlegat, merita un premiu

 

Daca ar mai fi trait Virginia Wollf, as fi pus-o sa scrie o carte cu subiectul si intrigile pe care le voi descrie. Dar cum nu traieste ca sa iau legatura cu ea,  ma simt nevoita sa dezvolt eu subiectul.

 

images (42)

 

Daca esti sub protectia energiilor pozitive si esti bun, iertator, devreme acasa si esti un om fericit,  uneori esti ca un ghimpe in coasta celor care te cunosc si  nu te pot ierta pentru asemena lucruri.

Daca mai spui si lucrurilor pe nume, se intampla sa fii dusmanul lor de moarte, dupa principiul sanatos al romanului: eu am casa mai mare, eu am mai multi bani si mai bine sa moara capra vecinului, decat capra mea!  Sportul asta al romanului, este o ocupatie permanenta pentru unii oameni, care nu au auzit de multe legi din cele nescrise si le ignora, pentru ca nu au auzit de ele nici in familie, nici in scoala.  Si asta pentru ca   scoala nu te invata nici cum sa gandesti, nu te invata nici cum sa-ti indreptezi minusurile si invidia, care te omoara dintr-un motiv sau altul. Cred ca e nevoie de multe drumuri pe la manastiri,ashramuri, sau citirea unor carti bune ca sa corijezi  ceea ce nu te-a invatat nimeni, din cele spirituale. Recomand pentru asta si o carte: ” Mananca, roaga-te, iubeste” de Elizabeth Gilbert- si ca prin minune, se vor deschide caile de acces la iubire. Sau de ce nu, filmul cu acelasi nume, dar mai profunda este cartea.

Cine spune ca trebuie sa fii bun domle’? Cine spune ca trebuie sa ai bun simt? Tu? Un prapadit care nu ai banii pe care ii am eu, casa pe care o am eu si numele pe care il am eu? Da, asta am observat de multe ori in diverse discutii- comparatia celuilalt cu persoana in cauza. Si toata blasfemia asta se rotunjeste si creste si creste ca o paine dospita, dar care contine multa otrava in ea-  buna sa otravesti si o furnica si un elefant! Din pacate, asta e mentalitatea romanului si unde te duci,  te lovesti de ea ca de o carie ce mananca in lemnul nobil.

Faptul este ca  daca persoana cu pricina te vede ca esti bine, are o nesfarsita  ranchiuna fata de tine, pentru simplul fapt ca respiri si ca esti bine! Si tu nu poti decat sa ai o nesfarsita compasiune, sau dupa caz, daca te prinde intr-o pasa proasta, nu -ti ramane decat sa te transformi intr-o spirituala, care si-a facut temele si stie cum sa riposteze.

Respiri, esti sanatos, te descurci? ” Big problem” pentru cei care nu te suporta! Daca ar avea puterea  ti-ar scoate ochii unul cate unul si ti-ar manca si ficatii, numai ca sa se simta romanul in apele lui. Cred ca aici gasim reminescentele  barbarilor carnivori, care nu distingeau raul de bine si luau de buna orice imprejurare din viata lor!

Dar noi in zilele noastre, nu prea mai avem scuze! Desi suntem de doua mii de ani un popor crestin( chiar daca nu am inteles nimic din religia asta nabadaioasa, care cere si cere de toate, numai ce vrem noi, nu!)!   dar uite ca exista si persoane  pe care nu le intereseaza subiectul  ” grija altora ca mod de viata” si le intereseaza mai mult sa se cultive si  sa isi faca viata frumoasa. Adica sa traiasca in lumina si pentru lumina. Si sa aduca lumina oriunde merg! Poate pe o astfel de persoana neadaptata la barfe si invidii, o intereseaza  subtilitatile care nu pot fi intelese de niste spirite grosolane, pe care le intalnesti la tot drumul! Cred ca  babuinii ar fi fost mandri de descendentii lor!

 

Daca noi suntem aici intr-o scoala si in scoala asta trebuie sa invatam iertarea, inseamna ca mai avem multe de invatat, desi varsta ne spune ca am cam ramas repetenti de nu stiu cate ori! Oricum noi femeile  avem spiritul invidiei mai ascutit!

De fapt, cand il aratam cu degetul pe aproapele nostru, un deget este indreptat catre el si trei degete sunt indreptate catre propria persoana. Asa ca nu prea avem scuze, dar oricine poate invata lectia iubirii, numai daca doreste acest lucru.

 

De fapt, vezi evolutia unui om, dupa capacitatea de iubire si de iertare, pe care o manifesta catre ceilalti. Si aici nu vorbesc de un anume  sistem, dragii mei, care este o alta mancare de peste. Acolo se aplica militareste, zicala: „Dati Cezarului ce-i al Cezarului si lui Dumnezeu ce e a lui Dumnezeu”. Cu alte cuvinte, dati-i Cezarului datoria pe care o ai si aproapelui, daruieste-i iubire!

 

Dar atat timp cat cerul este albastru si  cat ne mai tine planeta, mai exista speranta! Si atat timp cat mai exista naivitate, prefer sa fiu naiva!

PS:

Virginia Woolf ar fi avut mult mai multe de comentat, dar eu m- am rezumat doar la partea spirituala ca despre asta am  citit si am studiat.  Oricum ar iesi un roman bun din asemenea intrigi, cred ca foarte valabile in orice epoca!

Atat timp cat suntem radioase fetelor, e normal sa fim invidiate! Unde mai pui, ca uneori trebuie sa exersezi sa fii o tipa cu atitudine si o fata cu stil, intr-o lume in care naivitatea si bunul gust, isi face cu greu loc!

 

 

 

 

Lasă un răspuns

