Calatoare prin Transilvania

Ce mai faceti dragilor? Eu am avut un weekend splendid, in care am fost in Transilvania, unde am vizitat niste locuri mirifice din tara noastra. Ca urmare a acestei mini vacante de doua zile, am descoperit frumusetile emblematice ale Romaniei: Brasovul, Poiana Brasov, Castelul Bran (cunoscut sub numele de  Castelul lui Dracula) si Cetatea Rasnovului.  Toate aceste puncte turistice au fost de o frumusete mirifica si a fost frumos si pentru faptul ca eu nu am ajuns in zona decat o singura data, cand eram o pustoaica. Avem cu ce ne prezenta lumii si Romania este cu adevarat sublima! M- au fascinat muntii, peisajele, muzeele, statiunile montane si totul mi-a lasat o impresie de nesters! Ardealul este cu adevarat o comoara! Cel mai mult m-a impresionat Castelul Bran, unde am aflat istoria acestui Castel, dincolo de legenda lui Dracula care este cunoscuta pe tot mapamondul! Noi romanii, ajungem mult mai greu  decat ajung turistii straini, care sunt curiosi sa vada celebrul Castel a lui Dracula. Inauntru, am gasit un muzeu cu mobilier medieval, numeroase camere medievale, in care a trait regele Ferdinand si regina Maria. Deci avem cu ce ne mandri! Chiar daca nu m-am intalnit cu Dracula prin castel si nu m-am trezit cu niste dinti de vampiri in jugulara, legenda ramane emblema Romaniei, pentru care este cunoscuta in toata lumea. Adica esti cool, daca vii din America si ai vizitat Castelul lui Dracula!(ti-ai implinit un vis maret!), desi in Castel nu vezi decat pagini de istorie. Arhitectura este intr-adevar impresionanta!

Am plecat din Bucuresti cu un tren privat si in doua ore si jumatate, am ajuns in Brasov- asa ca Transilvania este foarte aproape de Bucuresti, chiar daca nu ai masina, trenul este o varianta buna! La muzee intrarea se plateste peste tot, de exemplu la Castelul Bran biletul este de 35 lei de persoana si ramai cu amprenta locurilor sublime, in minte si in suflet. Eu care sunt o moldoveanca, am descoperit Transilvania cea frumoasa si mi s-a parut atat de vie si  de uimitoare, incat este pacat sa nu o vezi macar o data in viata! Este altceva! nu ca nu mi-ar placea si Moldova, dar zona Brasovului musteste de istorie, plus ca orasele mari ca Sibiul, Sighisoara, Clujul, sunt aproape de Brasov. Acolo ai deschidere si nu este inchistarea care este in partea Moldovei- care este efectiv izolata de restul Romaniei. Nu tu economie, nu tu drumuri! Pe cand Transilvania este cu adevarat perla Romaniei si este vizitata de turisti straini, in numar mare! Acolo lucrurile se misca si oamenii fac bani din turism, sau cum se zice, scot bani si din piatra seaca! Bravo lor, au toata aprecierea mea!!  Peste tot in zona, am gasit suveniruri interesante, inscriptionate cu Dracula si  Castelul Bran; magneti de frigider, masti scarry pentru amatori, cani- bijuterii de pus in vitrina, ceasuri de ceramica cu imaginea lui Vlad Tepes si orice suvenir prin care poti sa iei cu tine acasa, o parte din Transilvania!

Noroc de gazda noastra, ca am avut si masina cu care sa ne deplasam de colo- colo si am economisit timp pretios. La 5 km de Brasov, se fala Cetatea Rasnovului, pe care am lasat-o la urma, dar stiu ca a meritat! Peisajele de sus, de acolo, merita tot efortul de a sui chiar si pe jos pana la intrare, chiar daca noi am luat liftul montan! Data viitoare o sa mergem pe jos, pentru a inspira aerul curat si sa gustam cu adevarat drumetia prin muntii Carpati.

 

 

Impartasesc cu voi, peisajele superbe imortalizate in fotografii:

Lasă un răspuns

