Citate superbe de Haruki Murakami

  • „Fiecare dintre noi pierde ceva prețios pentru noi. Oportunitățile pierdute, posibilitățile pierdute, sentimentele pe care nu le putem întoarce niciodată. Asta face parte din ceea ce înseamnă să fii în viață.” – Kafka pe malul mării.

    .„ Nu aveam unde să închid o asemenea senzație, unde să o încui ca să scap de ea. Nu avea nici formă, nici greutate, nici nu mă puteam înfășura în ea. Era asemenea vântului ce trecea pe lângă mine. O simțeam, dar nu avea gură să vorbească. ”

  •        „ Am precizat că nu știam unde voi fi la vremea la care le voi înțelege, dar acum nu-i pot face nicio promisiune, nu-i pot cere nimic, nu sunt capabil să aștern cuvinte frumoase pe hârtie. ”
  •       Avem nevoie şi de o cantitate de lucruri inutile în viaţa noastră imperfectă. Dacă n-am avea parte de lucruri inutile, viaţa noastră şi-ar pierde până şi imperfecţiunea.
  •       Cineva îmi aranjase celulele în altă ordine şi-mi desfăcuse legăturile minţii. N-aveam timp să mă gândesc. Tot ce mai puteam face era să-mi caut un adăpost într-un loc sigur – şi asta cât mai repede. Am tras aer în piept şi m-am scufundat în adâncurile conştiinţei. M-am îndreptat spre fund, dând puternic din braţe, şi acolo m-am agăţat cu ambele mâini de un bolovan. Apa îmi strivea timpanele, de parcă se apăra împotriva unui intrus.
  •       Cu trecerea timpului, vei înţelege… Ce durează, durează, ce nu e de făcut, nu e de făcut. Timpul rezolvă cele mai multe dintre lucruri, şi ceea ce timpul nu rezolvă, va trebui să rezolvăm singuri.
  •       Dacă vrei ca totul să fie drept, nu ai decât să te muţi într-o lume făcută cu echerul.
  •         Nimic nu e mai înfricoşător pe lumea asta decât propria ta persoană
  •    Nu trăieşti decât pe jumătate… Cealaltă jumătate aşteaptă undeva, încă neatinsă.
  •     Moartea există, viaţa e aici, moartea e dincolo. Eu sunt aici, nu dincolo. Moartea nu mai era la polul opus vieţii, ea era în mine, fusese întotdeauna în mine.
  •   Viaţa nu este altceva decât rezultatul firesc al unei absurde, şi câteodată banale, înlănţuiri de evenimente.
  •        Chiar şi întâlnirile întâmplătoare sunt rezultatul karmei… Lucrurile din viaţă sunt predestinate de vieţile noastre anterioare. Fiindcă nici în cele mai neînsemnate evenimente nu există coincidenţe.
  •    Dar există multe lucruri pe care nu le poţi întreţine doar cu sentimente frumoase. Viaţa e lungă şi, uneori, dură. Sunt momente în care e nevoie de o victimă. Cineva trebuie să îndeplinească şi rolul acesta. Iar corpurile noastre sunt clădite fragil, uşor de rănit şi sângerează când le tai.
  • . Viaţa e ca o partitură complicată, îşi spuse Tsukuru. E plină de şaisprezecimi şi treizecidoimi, de multe simboluri stranii şi de însemnări al căror sens e neclar. E practic imposibil să le desluşeşti corect şi chiar dacă ai reuşi să o faci, iar apoi să le transformi în sunete, asta nu înseamnă numaidecât că lumea le-ar înţelege sensul şi le-ar aprecia. Nu înseamnă că i-ar face fericiţi. De ce s-ar complica cineva atât de mult?

 

download (12)

 

 

2 gânduri despre „Citate superbe de Haruki Murakami

Lasă un răspuns

